zaterdag 28 februari 2015

Verwachting

28-02-2015 Lek-uiterwaard met zicht op de Steenwaard en spoorbrug.
Het is altijd een prettige ervaring wanneer de natuur zich aan de afspraken houdt. Al bestaan die slechts als eenzijdige verwachtingen in mijn hoofd. Neem nou zo’n onooglijk landje onder aan de Lekdijk, net naast de Steenwaard. Ook al lopen er nu geen paarden, er staat, als bijna altijd, water in ondiepe plassen. Ooit zag ik er mijn eerste Waterpieper; best een schaarse soort in onze regio. Maar als je hem érgens zou mogen verwachten dan is het op zo’n plek; nat land in de buurt van een grote rivier. Sindsdien kijk ik altijd net wat beter naar de randen van de nu wel erg grote plassen. Bijna nooit was er teleurstelling als hij er weer niet zat, maar nu hoefde ik eigenlijk niet eens de kijker te hanteren om zeker te weten, dat de vogel die daar in fel tegenlicht naar voedsel zocht, een Waterpieper is:

28-02-2015 Lek-Uiterwaard t.h.v. Steenwaard: Waterpieper
Alle teksten en foto's ©Sjerp M. Weima 2015

2 opmerkingen:

  1. Its surprising what you find sometimes Sjerp usually when you are not expecting to do so.
    Het is verrassend wat je soms vinden Sjerp meestal als je niet verwacht te doen.

    BeantwoordenVerwijderen